10 съвета за успешен бизнес Instagram профил

Instagram е една от най-големите социални мрежи с над 1 милиард активни потребители на месец, като повече от 500 милиона от тях използват платформата всеки ден.

Instagram е една от най-популярните платформи за споделяне сред пътуващите – 76% от потребителите публикуват снимки на своите пътувания. Ето защо всеки хотел или туристическа дестинация може да се възползва от Instagram като маркетингово средство.

Скролването през платформата стана част от ежедневието за множество хора, без значение къде се намират или какво правят. Не цялото съдържание, което виждат обаче ще ги ангажира, но публикации свързани с пътувания се радват на най-много интерес, защото активират въображението на бъдещите ви гости.

Подготвихме за вас списък от 10 неща, които ще ви помогнат да създадете и поддържате успешен Instagram профил на вашия бизнес.

1. Създайте бизнес профил

Започнете със създаване на бизнес акаунт в Instagram или променете нормалният си профил към бизнес. Тази лесна за изпълнение опция ви дава инструменти, които не са достъпни за обикновен акаунт.

След като получите пълния достъп до Instagram Business, можете да изберете типа на бизнеса си, а платформата ще добави бутони, които помагат на потребителите и потенциалните клиенти да се свържат с вас:

  • Имейл адрес на хотела;
  • Телефонен номер на хотела;
  • Адрес на хотела (Съвет – Ако хотелът ви е в близост до популярна туристическа зона, споменете го във вашата биография. За много пътници близостта е основен фактор, когато става въпрос за избора на хотел.);
  • Линк към вашия уебсайт – добавяйки директен линк към сайта или към страницата за резервации, си осигурявате неограничени възможности за директни резервации.
10 съвета за успешен бизнес Instagram профил

2. Далеч от скучните Booking снимки

Какво отличава вашия хотел сред останалите? Местоположението? Декорът? Сградата? Мислете отвъд стаите! След като установите, помислете отново коя е вашата целева аудитория. Създайте изображения и видео клипове, които показват точно нещата, които биха продали хотела ви.

IDEA: Ако хотелът ви е разположен в красивата природа, защо не фокусирате акаунта си в Instagram около това. Забравете показването на леглата. Главната причина клиентите да идват и да останат при вас е местоположението.

2

3. Споделяйте снимки зад кулисите

Последователите ви ще оценят поглед „зад кулисите“. Кой стои зад невероятната им вечеря, как се прави любимият им коктейл от лоби бара, кой е екипа рецепционисти, които ги посрещат, какво ново се бърка в кухнята?

За вас са ясни отговорите на тези въпроси – защо не разкриете част от тях по интересен начин, така че да ангажирате и заинтересувате последователите си и настоящите/бъдещи ваше гости.

3

4. Истории

Все повече хора отварят приложението в движение или докато имат малко време за убиване, разглеждат историите набързо и го затварят.

Форматът на Stories е по-интересен и по-бърз за консумиране, така че го прави идеален за по-динамична и интересна комуникация.

Историите ви позволяват да:

  • Провеждате интерактивни анкети, за да разберете отзивите на вашата аудитория по въпрос, който ви интересува;
  • Публикувате по-разнообразно съдържание, като например да споделите някои задкулисни моменти от работата в хотела;
  • Да не се съобразявате с последователността/цветовото оформление на постовете в профила си, тъй като историите се появяват за кратко и не променят вида на внимателно планирания ви профил;
  • Да споделяте постовете на ваши клиенти, които са отбелязали хотела ви;
  • Да пускате Live видеа от специални за хотела моменти – тържества, семинари, или дори кратки уроци от ресторанта/бара за приготвяне на отличително за локацията ви ястие или напитка.
4

5. Погрижете се за секцията „Акценти/Highlights“

Направете специални корици за вашите Highlights, така че профилът ви да изглежда добре поддържан и визуално привлекателен.

Използвайте тези акценти, за да покажете това, от което вашите гости се интересуват най-много, като спа услугите, басейна, ресторанта,  събитията ви или видео обиколка на вашите стаи.

5

6. Използвайте специален за вас хаштаг

Създайте си специален хаштаг, който да включвате в описанието на своя профил и на всички ваши публикации. Това ще насърчи гостите ви да го използват, когато публикуват снимки от пътуването си.

Хаштагът трябва да е кратък, увлекателен и лесен за запомняне. Можете да го добавите към листовките в хотела си, в менютата или документите за стаята.

6a

7. Намерете вашите инфлуенсъри

Вече засегнахме въпроса за това, какво би привлякло посетители към вашия хотел – щом откриете отговора, намерете популярните лица от Instagram, които най-добре биха представили обекта ви, и чиито интереси и публикации се припокриват с това, което и вие искате да предадете на публиката.

Проверявайте как реагират последователите им на останалите им постове – имат ли достатъчен брой харесвания на снимките си и коментари под тях, спрямо броя последователи? Ако забелязвате висока ангажираност от страна на последователите на даден инфлуенсър към публикациите му, това е чудесен знак и ефектът към рекламни публикации от вашата локация би бил доста добър.

10 съвета за успешен бизнес Instagram профил

8. Придържайте се към естетическото

Това не би трябвало да ви затрудни, защото вероятно хотелът ви вече има цветова схема и настроение, с които можете да работите.

Направете същото с публикациите си в социалните мрежи, особено в Instagram. Последователите ви ще започнат да разпознават снимките ви веднага, дори преди още да са видели потребителското ви име или профилната ви снимка.

8

9. Наблюдавайте и бъдете свързани

Използвайте реални снимки с много детайли. Нагласените снимки ясно се усещат и различават от страна на потребителите, с което можете да ги загубите. За целта – използвайте аудиторията си!

Едно от най-важните и хитри неща, които трябва да правите е да следите редовно страницата на локацията си, както и хаштага с името на обекта ви.

Харесвайте и коментирайте снимките, които вашите посетители са качили от мястото ви, като им благодарите, че са избрали вас! Можете дори да им предоставите специална оферта за следващо посещение, така че те да останат наистина очаровани от престоя си. Попитайте ги любезно дали биха имали нещо против, ако споделите снимката им във вашите Истории или на профила на хотела си. В случай, че се съгласят, не забравяйте да ги отбележите – това все пак е тяхната снимка.

9

10. Бъдете редовни

За съжаление Instagram не поддържа предварително насрочване на публикации, така че трябва да отделите време и да му дадете приоритет.

Важно е обаче да си поставите реалистични цели за публикуване – 5 публикации седмично може да изглеждат добре като идея, но ако правите това седмица след седмица определено е много изискващо.

Поставете си реалистични цели като 3 публикации седмично и не забравяйте да се придържате към плана си.

10