Време ли е отново за туризъм?
Рестартът през погледа на туристи и експерти.
Пътуването е преживяване, пътуването е приключение, което ни обогатява и зарежда. Пътуването е неизменна част от живота на модерния човек, необходимост.
Независимо дали поводът за пътуването е почивка или бизнес, дали става въпрос за планински, морски, спа или градски хотел, къща за гости, ситуацията, в която попадна светът, накара всеки да се замисли.
За хотелиерите това бе повод да преосмислят своите стратегии, да променят своя продукт, да реорганизират целия процес. За някои туристи дните прекарани в изолация бяха повод да разгледат много дестинации, да проучат различни възможности, така че при първа възможност да потеглят към своето първо пътуване.
Екипът на Хотел Експертс проведе редица разговори по темата и не е тайна, че не всички хора действат под влиянието на емоциите. Период от няколко месеца, в който хората получават информация от външни източници, а не от личен опит, е нормално да породи редица притеснения, които най-общо се свеждат до следните въпроси:
- Време ли е отново за туризъм или е по-добре да изчакам още?
- Мога ли да пътувам с децата?
- В малък семеен хотел или голям комплекс е по-сигурно да отседна?
Еднозначен отговор на всеки един от въпросите няма, но за целта екипът на Хотел Експертс събра обратна връзка от хотелиери по темата, както и посети няколко обекта, за да добие лични впечатления.
Голяма част от хотелите затвориха, тъй като ограничаването на определени услуги правеше напълно нерентабилна експлоатацията им.
Бизнес хотел като „Вега София“ пое риска да продължи работа и да посреща гости.
„Ние не затворихме врати в най-трудния период за всички, което ни даде възможност да натрупаме достатъчно опит в спазването на противоепидемичните мерки, както и да затвърдим практиката си да спазваме високи хигиенни стандарти!”, коментира Станислава Ангелова, Оперативен Директор.
Подобна бе и стратегията на всички брандирани хотели, които буквално пренаписаха своите стандарти за почистване. Без да влизаме в детайли „Best Western” усъвършенства и адаптира своята програма „We care clean”, „Melia Hotels” обявиха своята програма „Stay safe with Melia”, „Riu Hotels” изготвиха ръководство и 17 протокола с мерки за хотелски операции. „Accor Hotels“ подобри своите протоколи за здраве и превенция, които са част от програмата си за чистота ALLSAFE. В допълнение обявиха и иновативно партньорство с АХА, лидер в застраховането и така гостите ще се възползват от най-новите постижения в областта на телемедицината.
Семеен хотел като „Вила Санта Мария“, разположен на брега на яз. Батак сред девствена природа, винаги е бил притегателно място за възстановяване от стрес. В настоящата ситуация за избор на подобно прежияване в точно този момент, можем без да се замислим да добавим редица плюсове. Домакините са използвали отминалите месеци, за да изготвят допълнително здравословно меню, водени от желанието да направят престоя на своите посетители още по-полезен.
Редица СПА хотели вече функционират, „Арте“ във Велинград са избрали като временно решение да предлагат само до 50% от своя капацитет. Отличен повод за любителите на СПА именно сега да направят посещение, така че да могат да използват пълноценно всяка една услуга без да се чувстват прекалено обезпокоени.
Кокетният семеен хотел „Биле“ в село Бели Осъм също е напълно готов да посреща туристи. 14-те стаи за гости, както и
ресторантът са основно дезинфекцирани, а грижите за хигиената са се утроили, по думите на собственика.
„Тук няма място за притеснение от струпване на хора, тъй като хотелът разполага с прекрасна просторна градина с два басейна, а въздухът в Балкана носи чистота и живот. Ресторантът пък предлага и закрита, и открита част“.
„Екшън Аквапарк“, Слънчев бряг ще отвори врати за ‚Лято 2020‘ в пър
вия уикенд на юли. С намалено работно време, с напълно работещи атракции на ротационен принцип и достъпни цени за началото на трудния летен сезон. Аквапаркът ще организира дейността си по изцяло нов начин, който осигурява безопасна дистанция и с оглед всички противоепидемични мерки. Сред тях са поставяне на видно място на информационни табели, спазване на дистанция на входа, касите и платформите с атракции, осигуряване на дезинфектант за ръце и позициониране на чадърите и плажните съоръжения на разстояние един от друг.
Един от любопитните комплекси на нашето Северно Черноморие – „Ефект Алгара Бийч“, Кранево също е подготвен да посреща гости, при висок стандарт на обслужване. Задължителният протокол за хигиена и безопасност е дори надграден от мениджмънта, за да няма дори капка съмнение за компромис. Всички служители са преминали подробен инструктаж, за спазване на противоепидемичните мерки. Комплексът разполага с три ресторанта огромна зелена градина и собствена плажна ивица с дължина 400 метра, като създадената организация елиминира риска от струпване на хора. Хотелиерът е осигурил многобройни опции за спорт на открито, с грижа за физическото здраве и психическо разтоварване.
Екипът на Хотел Експертс направи задълбочен одит в няколко обекта и можем със сигурност да твърдим, че почистването и грижата за здравето никога не са били на толкова високо ниво. Грижата към клиентите в този момент наистина ни връща назад към произхода на думата „hospitality” – гостоприемство. което следва да е в основната на всеки вид туризъм. В посетените обекти са разположени стикери, които напомнят за необходимостта от спазване на „социална дистанция“, блок масите са с не по-малък асортимент от преди кризата, добре защитени от пряк достъп. Персоналът е с маски или плексигласови шлемове, а лицата на гостите не изглеждат притеснени, независимо дали става въпрос за хора на средна възраст, младежи или семейства с деца.
Може би именно сега имаме възможност да се докоснем до гостоприемството отново в най-истинския му вид, а може би ние го виждаме по този начин след месеци, в които пътуването бе невъзможно?
Автор: Ивайло Кожухаров / Лъчезар Лазаров