Туризъм & Тенденции 2020 – топ 12
12 възможности пред туристическата индустрия
Във всяка индустрия има тенденции и иновации – туристическата не е изключение. На фона на бързо-променящата се среда се появяват нови и нови тенденции.
Независимо от аспекта на туристическия бизнес, с който е свързан вашият бизнес, трябва винаги да бъдете нащрек. Любими доскоро концепции и продукти отстъпват място на нови елементи, които превземат пазара. Новите дестинации, технологии, начин на пътуване промениха изцяло индустрията. Бързата адаптация към новостите е от жизнено значение.
1.Еко пътешествия
Тенденциите в туризма са все по-силно повлияни от редица промени в потребителските нагласи. Новото поколение става все по-актуално на пазара и идеалите, които движат техните решения за покупки, създават нови тенденции в туризма. Еко пътешествията са само един пример за тези тенденции в туризма. Ръстът в тези пътувания отразява нарастващата загриженост сред пътуващите към туристическата дейност, търсят се все повече възможности за устойчив туризъм. Еко пътуването може да включва прости промени като например опцията да наемеш електрически вместо конвенционален автомобил. По-сложните примери биха могли да включват дори туризъм с предоставяне на доброволен труд, колкото и да изглежда странно на пръв поглед.
2.Досег с местна култура, кухня и традиции
Днешните туристи не искат да бъдат изолирани от местата, които посещават. Те искат да съпреживеят местните обичаи, да почувстват местната култура. От дегустация на местна кухня до участие в празници и обичаи, теденциите, свързани с опознаване на дестинацията в детайли, започват да се открояват и да играят все по-съществена роля в туризма. Един чудесен пример за популярно местно изживяване е да прекарате дълъг престой в семейство от посещаваната дестинация, което открива многобройни възможности да научите повече за местната култура.
3.Персонализация
Вероятно сте запознати с онези реклами, които се появяват в социалните медии и някои други уебсайтове, реклами, свързани с неща, които сте разгледали или закупили онлайн. Това е само един пример за персонализация. От гледна точка на маркетинга в туризма, персонализацията може да се прилага за всеки аспект на туристическото изживяване. Днешните потребители очакват изживяване, което съвпада точно с техните лични предпочитания, от дестинации до конкренотото настаняване и се стигне до дейностите, с които ще се ангажират по време на своята почивка. Колкото повече преживяването може да бъде съобразено с желанията и очакванията на клиентите, толкова по-голяма е вероятността те да се върнат и да предпочитат отново същата услуга.
4.Блейжър – Трендът на новото хилядолетие
Концепцията за съчетаване на почивка за отдих и пътуване с бизнес цел става все по-актуална сред тенденциите в туризма. Bleasure travel може да бъде под различни форми. Понякога клиент, който пътува по бизнес, може да продължи своя престой с туристическа цел, в други случаи една компания може да организира туристически активности по време на командировка на своите служители. Все по-голяма популярност се наблюдава при т.н. „дигитални номади“ – служители, които работят предимно онлайн да съчетават своите работни задължения с туристическо пътуване.
5.Роботи, чатботове и автоматизация
Един от най-привличащите внимание примери за тези специфични в туризма тенденции е роботът-консиерж на веригата Хилтън. Други хотели също следват тренда като „назначават“ служители-роботи, инсталирайки интерактивни роботи, които да се справят с определени дейности на рецепция или дори да сервират храна и напитки на посетителите. Дори и в България можем да срещнем вече първия робот в хотелиерството „Roomy“, който е част от персонала на Best Western Premier Sofia Airport Hotel.
Вече много клиенти резервират своето пътуване и настаняване с помощта на чатботове, със специално внедрен изкуствен интелект, които могат да обработват запитвания и да помагат на клиентите с полезна информация, когато няма наличен служител.
Видео: Първият „Future Hotel“ на Alibaba
6.Изкуствен интелект (AI)
Освен гореспоменатите чатботове, изкуственият интелект става все по-важен за туристическата индустрия. Технологията за обучение на „машини“ вече е здраво закрепена в маркетинга на туристическия сектор, като изкуственият интелект помага за персонализиране на преживяването за намиране и резервиране на подходящото настаняване или пътуване. Изкуственият интелект е все по-ценен в контекста и на хотелските „умни“ стаи /smart hotel rooms/, идентифицира нуждите на гостите и пренастройва заобикалящата среда и услуги, така че да отговарят в максимална степен на нуждите и предпочитанията на гостите.
Изкуственият интелект намира приложение навсякъде, от обслужване на клиенти до сигурност. Очакванията са, че в областта на туризма, AI ще навлезе още повече като ще даде възможност да се използват превозни средства със самостоятелно управление, както и да бъдат „наемани“ виртуални туристически екскурзоводи.
Видео: Изкуствен интелект за маркетингови цели
7.Технология за разпознаване
Технологията за разпознаване е една от онези все по-важни тенденции в областта на пътуванията и туризма, които започват да проникват в множество различни области. Едно от най-познатите приложения на технологията за често пътуващите са автоматите за удостоверяване на самоличност, които вече са налични на някои гранични пунктове. Устройствата могат да прочетат данните от паспорта или личната карта на пътника и да ги сравнят с лицето му с помощта на камера и технология за разпознаване на лица. Технологията за разпознаване навлиза още по-дълбоко и в хотелиерстката индустрия. Така например гласовото разпознаване се използва все повече и повече като метод за контрол на т.н. „умни“ хотелски стаи.
8.IoT /Интернет на нещата/
IoT е от значение за многожество туристически тенденции. IoT устройствата представляват „джаджи“, оборудвани с микропроцесор и някаква форма на цифрова свързаност, което им позволява да се свързват и да бъдат контролирани чрез интернет. IoT устройствата включват системи за отопление и охлаждане, системи за развлечение и свободно време, други елементи, които често срещаме в хотелската стая, поради което същата наричаме „умна“ хотелска стая. IoT се използва умело за интегриране на различни услуги в хотелиерството като позволява на гостите да резервират дейности /час за масаж в СПА центъра, тренировка във фитнеса/ или да поръчат рум сервиз, допълнителна хавлия чрез приложение на своя телефон или друго устройство.
9.Виртуална реалност /VR/
Технологията за виртуална реалност предлага много възможности за управление на туризма. Тенденциите в туризма, които съчетават VR, включват приложения за развлечение от висок клас, като някои от тях комбинират и физически елементи като различни контролери или подвижни места за сядане и платформи. Спортните симулатори са все по-популярни. Много екстремни дейности могат също да бъдат симулирани с помощта на VR.
Виртуалната реалност може също така да позволи на туристите да „посещават“ дестинация, която е твърде опасна или е възможна да бъде увредена – като някои архелогически обекти. В този случай обектите могат да бъдат пресъздадени във виртуална реалност и туристите да могат да се насладят, разхождайки се безпрепятствено.
10.Добавена реалност /AR/
Докато VR симулура цялата околна среда и преживяване, то AR комбинира реални преживявания и виртуални елементи. Познат пример е играта за смартфони Pokémon Go, където въображаемите същества се наслагват върху кадри в реално време. В туристическата индустрия това очевидно е много полезно. Приложенията за добавена реалност могат да показват информация на туристите за района, в който се намират. Това могат да бъдат исторически детайли за сгради, информация за забележителности, места за забавления или за хапване и почивка. Музетите също използват все по-често AR, което позволява на посетителите да видят артефакти в оригиналния им вид чрез виртуално наслагване. Друга разновидност на възможностите за добавена реалност могат да бъдат приложения, които включват всякакъв вид виртуални карти.
Меню: Меню AR – ресторантско меню чрез добавена реалност.
11.Здравословна и органична храна
Здравословната храна доскоро беше като антоним на пътуване в съзнанието на много туристи, те свързват почивката с шанс да нарушат своята диета и да се отдадат на забранени лакомства. Днес съвременният турист предпочита храната, която консумира да е колкото вкусна, толкова и здравословна. Нарастващото търсене на органична храна също влияе на тенденциите в туризма, като повече хотели и заведения предлагат подобни възможности. Все по-често се предлагат и възможности за специфични диети.
12.Преживяване
Разбира се, преживяването на туриста винаги е било в основата на туристическата индустрия. С новите технологии и непрекъснато разширяващия се набор от възможности за туристите, подобряването на клиентското изживяване никога не е било по-жизненоважно. В крайна сметка преживяването е това, което може да преобърне вашия бизнес. Именно то прави разликата и кара туристът да дойде отново, да препоръчва услугите ви на своето обкръжение или да ги възпре в своя избор. Преживяването започва още от първия досег до вашия бизнес чрез уебсайта ви и завършва със завръщането обратно към дома – всеки един момент следва да бъде възможно най-приятен.
Основен източник на информация: REVFINE